Categorie: Banen en opleidingen

Ik haat mijn baan, maar ik kan er niet mee stoppen: voor degenen die nog steeds het risico nemen

werk zoeken

Volgens het Portal Research Center houdt meer dan 60% van de mensen niet van hun werk, maar doen ze er niets aan. Waarom? Ja, want in ons land behandelen ze mensen die ontevreden zijn over hun werk slecht en veranderen het daarom vaak. Het is bij ons gebruikelijk om dit als niet-professionaliteit te beschouwen.

Zo iemand wordt als lichtzinnig, onbetrouwbaar beschouwd, niet in staat om zijn werk efficiënt en voor een lange tijd uit te voeren. En dat is niet alleen de mening van recruiters, die, kijkend naar het cv van een specialist die elk jaar van baan verandert, het in de prullenbak gooien. Maar ook familieleden en vrienden van deze persoon. Het stereotype van het ‘juiste levensmodel’ leeft nog steeds in ons: hij studeerde af van school, ging naar de universiteit, begon in zijn specialiteit in één bedrijf te werken en ging daar met pensioen. Als dat zo is, bedenk dan dat u uw leven correct heeft geleefd.

Maar als u een van de weinigen bent voor wie de angst om tot met pensioen te werken aan dezelfde taken, dezelfde rapporten indient, van 09:00 tot 18:00 uur naar hetzelfde kantoor gaat en wanhopig op het weekend wacht, sterker is dan angstverandering , dan kan dit artikel je helpen.
Symptomen: waar het allemaal begint

In het begin schrikken gedachten aan afkeer voor het vak dat je hebt gestudeerd en dat je al zoveel jaren doet, angst aan, en je jaagt ze weg, terwijl je jezelf ervan overtuigt: ‘Wel, wat ben je aan het doen? Hoe komt het? Ik heb zoveel gestudeerd, daarna heb ik werk gezocht in mijn specialiteit. Ik was blij toen ik naar het gezelschap van je dromen werd gebracht. Je hield zoveel van wat je deed. Je familieleden zijn zo trots op je, je vrienden zijn jaloers op je. Je hebt zoveel gewerkt, zoveel moeite gedaan om succes te behalen in dit beroep en, belangrijker nog, je hebt het gedaan. Je doet het goed!” Hier is slechts één “maar” – dit alles verwarmt je niet meer.

Klinkt bekend? Dan haasten we ons om u gerust te stellen: u bent niet de enige. Ben je oke. Je hebt een ‘gewone carrièrecrisis’ en kan geholpen worden. In plaats daarvan kunt u uzelf helpen.

Kalmeer om te beginnen en maak geen plotselinge bewegingen zoals het “nergens” verlaten van het werk, ga op de bank liggen en wacht tot het vanzelf voorbijgaat. Hoop niet eens dat het niet zal werken.
Hoe je angsten eruit zien

Dus: als je jezelf hebt gediagnosticeerd met een carrièrecrisis op basis van de hierboven genoemde symptomen, dan is het eerste wat je moet doen om het te erkennen en in zijn ogen te kijken. Uw angsten zien er waarschijnlijk als volgt uit:

Ik ben in orde, maar niets goeds, maar gebeurt dat?
Ja, het werk is niet langer plezierig en plezierig, maar ik kan niets anders doen.
Nieuwe dingen leren is eng, en vrienden zullen ook lachen … Wie leert er nieuwe dingen op 35, 40, 45 jaar oud?
Ik weet niet wat ik wil.
Ik hou van tekenen, beeldhouwen uit klei, bootmotoren repareren, laarzen zomen, maar het is onmogelijk om hier geld aan te verdienen.
Wie zal het gezin onderhouden terwijl ik nieuwe dingen leer?
Ik heb een hypotheek en moet ervoor betalen, kinderen en ze hebben onderwijs nodig, ouders en ze hebben hulp nodig, leningen.
Mijn vrouw, echtgenoot, ouders, vrienden, buren zullen me niet steunen. Ze zullen besluiten dat ik “beu” of “gek van vet” ben. Uiteindelijk zal ik ze verliezen en alleen zijn.
Wat als het me niet lukt, en ik verlies zelfs wat ik nu heb?

Is het normaal om te voelen wat u voelt?

Kijk nogmaals naar de lijst met angsten. Hoeveel van deze lijst heb je bij jou thuis gevonden? Ongeacht hoeveel van hen er zijn, weet dat het normaal is om te twijfelen. En stel jezelf vragen als “Is dit een bedrijf waaraan ik mijn leven wil wijden?” – ook normaal. Het is ook normaal om bang te zijn om alles vertrouwd achter te laten en bang te zijn dat je niet begrepen of uitgelachen wordt.

Laten we nog meer zeggen: in het stadium waarin u zich nu bevindt, is het normaal dat u niet begrijpt wat u wilt doen. Het is oké om na te denken over de verplichtingen die je hebt en hoe je ze kunt vervullen terwijl je naar jezelf op zoek bent.

Alle angsten en twijfels zullen verdwijnen zodra je duidelijkheid en begrip hebt in welke richting je moet gaan en waar je inspanningen moet leveren.
Oplossingen

Het goede nieuws: er is zo’n beroep: mensen helpen bij het overwinnen van loopbaancrises. En er zijn loopbaanadviseurs bij betrokken, zij zijn wat je nodig hebt. Ja, voor Rusland is zoiets als een loopbaanadviseur nieuw. Het is nog niet nodig om over een groot aantal loopbaanadviseurs te praten, maar ze bestaan, en ze werken in twee richtingen: werkgelegenheid en beroepskeuzebegeleiding.

Werk is een richting die past bij mensen die van hun beroep of branche houden. Maar tegelijkertijd hou ik niet van het bedrijf, of de baas, of het takenpakket. Misschien voelt de persoon dat hij uit de positie is gegroeid en op het plafond is gaan rusten? Hij stuurt zijn cv al maanden naar verschillende bedrijven, maar ofwel wordt hij niet uitgenodigd voor interviews, ofwel wordt hij na het interview niet teruggebeld. En de persoon begrijpt niet wat hij verkeerd doet. Hij is tenslotte een professional, de beste in zijn vak.

In dergelijke situaties helpt een loopbaanadviseur bij het schrijven van de juiste cv en begeleidende brief (met cijfers en feiten die het niveau van professionaliteit weergeven). Of als een persoon verdwaalt in het interview, niet weet hoe en wat hij de vragen van de recruiter moet beantwoorden, dan bereidt de consultant hem voor op interviews door het interview en de verplichte feedback te modelleren in de vorm van wat goed was en wat moet worden veranderd.

Als gevolg hiervan vindt iemand twee maanden later een plaats in het bedrijf van zijn dromen, slaagt hij met succes voor een sollicitatiegesprek, vindt hij een baan en werkt hij met plezier verder.

Loopbaanbegeleiding is geschikt voor mensen met een loopbaancrisis. Voor degenen die vroeger geïrriteerd waren door werk, maar nu haten mensen het gewoon. Of degenen die al lang van baan wilden veranderen, maar niet weten waar ze moeten beginnen.

Er zijn veel opties, maar de essentie is hetzelfde: je weet niet naar welke baan je moet zoeken. En de taak van een loopbaanadviseur is om manieren te vinden om uit de crisis te komen en te helpen bij het nemen van een moeilijke beslissing.

Allereerst luistert de adviseur om de omvang van de schade te beoordelen. Het kan gebeuren dat u het vak niet beu bent, maar gewoon het bedrijf waarin u werkt beu bent. Of je bent moe van een functie die je al jaren bekleedt. En dit is allemaal gemakkelijk op te lossen. Er is een vrij simpele test: je gaat op vakantie, maar niet voor twee weken, maar voor een maand. Als je na terugkomst van vakantie het gevoel hebt dat je je baan hebt gemist en niet kunt wachten tot je terugkomt, dan is het geen beroep, maar een bedrijf of een functie.

In dit geval moet u naar de directeur gaan en om een ​​andere functie vragen met een ander takenpakket. Als je nergens kunt groeien in een bedrijf, schrijf dan een cv, zoek naar bedrijven waarin je zou willen werken, ga naar hen voor interviews.

Maar als je op vakantie met afgrijzen denkt dat je snel weer aan het werk gaat, dan zit het in het beroep. Gelukkig is het niet alleen nodig, maar ook mogelijk om te veranderen.

Als dit uw optie is, dan is de tweede stap om te bepalen, en wat zou u willen doen in een ideale situatie? En hier is het belangrijkste om natuurlijk ook eerlijk te zijn tegen jezelf en de adviseur. De adviseur is hierbij nuttig als gids en gids. Je houdt een reeks bijeenkomsten waar je, door de vragen van de adviseur te beantwoorden, zijn opdrachten te voltooien en zijn advies op te volgen, een baan zult vinden die je interesseert. Een bedrijf dat u zal inspireren en waar u zich gelukkig mee zult voelen.

Verder – het is gemakkelijker. De adviseur helpt je bij het inschatten van de moeilijkheidsgraad van het betreden van een nieuw beroep, samen stel je een tijd- en stapsgewijs transitieplan op, stel je ijkpunten in en beschrijf je op elk van deze punten het format van het resultaat.
Onthoud: niemand behalve jij

Dit alles is niet zo moeilijk als het op het eerste gezicht lijkt, vooral als je helemaal aan het begin klaar bent voor het feit dat:

Niemand anders dan jij zal dit pad passeren, en niemand zal voor jou beslissen wat je precies moet doen.
Niemand anders dan jij gaat studeren, maar je zult een nieuw beroep moeten leren.
Alleen jij zult de weerstand van familie, vrienden en die van jezelf overwinnen.
Alleen jij neemt de verantwoordelijkheid voor de genomen beslissingen.

Maar als je dit alles het hoofd kunt bieden, geloof me, er wacht je een levendige, stralende en interessante professionele toekomst.

Succes!

 

https://www.vindazo.be

Restaurant Manager m/v – Mechelen

Functie

Als restaurantmanager ben je een vaste schakel in het restaurantteam en ben je verantwoordelijk voor de juiste begeleiding en begeleiding van het team om zo de overall vooraf bepaalde beleving voor klanten te realiseren. Je bent verantwoordelijk voor het beheer van het restaurant en draagt ​​de eindverantwoordelijkheid. Restaurantmanagers kunnen zorgen voor het openen en sluiten van restaurants in exploitatie en beheer.

Je hebt een goed begrip van de dagelijkse diensten en biedt waar nodig hulp, door klanten naar een tafel te leiden die net zo schoon is als je teamleden. Je accepteert bestellingen en zorgt voor eten en drinken. U kunt het ook inzetten in een bar om dranken te bereiden, inventaris te organiseren, inventaris aan te vullen, koelkasten aan te vullen, afwas te doen … U kunt ervoor zorgen dat het team in onze situatie de beste rol speelt binnen dit concept.

Samen met het team ben je verantwoordelijk voor het naleven en volgen van interne procedures. Dit betekent dat u de volledige ervaring van het concept begrijpt en ervoor zorgt dat u extra producten promoot bovenop de bestellingen van klanten.

Aanbod

Verloning volgens barema

Jouw profiel

We hopen dat u bekend en vertrouwd bent met de beschikbare digitale tools, zodat u taken in detail kunt uitvoeren. Hiervoor wordt een interne opleiding voorzien. Het gaat hierbij om software zoals bestellingen, klokken, planningstools …

De organisatie van het restaurant is uw verantwoordelijkheid, wat betekent dat u de hele operatie nauwlettend in de gaten moet houden en de voorraad met betrekking tot bestellingen, ontvangsten, HACCP en afvalcontrole moet beheren.

Als restaurantmanager kunt u een bedrijf runnen zoals u uw eigen bedrijf runt. U begrijpt en beheert inkomsten en uitgaven en kunt ze correct interpreteren.

  • Als een klant een klacht heeft, glimlacht u en zorgt u voor de nodige vaardigheden en begrip.
  • Je krijgt nieuwe .team-leden die zijn opgeleid om officiële leden van het team te worden, je ondersteunen en volgen in een veilige omgeving.
  • Houding: oprecht, klantgericht, efficiënte service, aandacht voor detail, smiley, vriendelijk, werkgericht, proactief
  • Je rapporteert aan centrale ondersteuning / hoofdkantoor
  • Geen specifieke leervereisten

https://www.vindazo.be/vacatures/restaurant-manager.html

Brand Manager

Ben jij het soort gepassioneerde teamspeler met een sterke interesse in sport en slimme slaaptechnologie? Ben jij een merkbouwer met commerciële drive en aandacht? Kun jij Auping nog enthousiast helpen de wereld in te richten? Dan zijn we op zoek naar jouw rol als brand manager.

Aan de slag als Brand Manager, hoe ziet het team eruit?

Het marketingteam bestaat uit trade marketeers, marketing coördinatoren, brand designers, media designers en drie brand managers (inclusief vacatures). In deze rol rapporteer je aan de marketing- en communicatiemanager.

In je nieuwe functie als brand manager ligt je focus op het activeren van je merk via onze slimme slaapproducten en sportpartnerships. Jij bent koploper in het activeren van onze samenwerking in de sport en weet deze effectief te vertalen naar een verhaal over slaapexpertise. Omdat dit een belangrijk onderdeel is van je job: een merk opbouwen in het slaapvak. Sportpartnerships en onze slimme slaapproducten zijn goede hulpmiddelen om dit doel te bereiken.

De brandmanagers werken onder andere voor de volgende categorieën:

  • Soft (matrassen);
  • Design (bedden, boxprings);
  • Smart (verstelbare slimme bedbodems, slaaprobot).

Jouw belangrijkste verantwoordelijkheden?

Als brandmanager neem je ook deel aan:

  • Activeer het merk door samenwerking met sportteams. U wilt Auping zeker onder de aandacht brengen van deze teams, onze franchisepartners en consumenten. Rust en herstel zijn ook essentieel voor het goed presteren van topsporters. Je zorgt ervoor dat je deze verhalen op een inspirerende manier vertelt;
  • Optimaliseer merkpositionering en ontwikkel gezamenlijk productcommunicatie. Om dit te doen, moet u een sterke campagne ontwikkelen voor de categorie waarin u werkt;
  • Verzamel, meet en analyseer merkactiviteiten en doelgroepen. Je zet deze gegevens om in concrete plannen en acties;
  • Creëer een duidelijke merkbeleving en de beste doelgroepbenadering;
  • Bewaak de merkwaarde van het Auping-merk en onderhoud brand tracking;
  • In vergelijking met concurrenten is het anders. U kunt dit doen door middel van onafhankelijke productontwikkelingsactiviteiten;
  • Projectbewaking: Bij alle projecten ben je verantwoordelijk voor het bewaken van budget en voortgang. Wanneer projectdoelen of deadlines worden bedreigd, onderneemt u stappen om aan te passen.

Wat zoeken wij?

We hoeven je niet te vertellen dat je als brandmanager een echte brandbuilder bent en weet hoe je een specifieke doelgroep kunt bereiken. Wij zijn van mening dat u, om deze rol te laten slagen, de volgende stappen moet nemen:

  • Je hebt een volledige HBO-opleiding (bij voorkeur op het gebied van marketing) en minimaal 4 jaar ervaring in soortgelijke functies. Je hebt het potentieel en de ambitie om (in de loop van de tijd) te groeien;
  • Je hebt uitgebreide marketing- en communicatiekennis en vaardigheid op dit gebied (online en offline);
  • Je begrijpt of bent bekend met de marketing van slimme technologie;
  • Je hebt ruime ervaring met merkactivatie door middel van sportmarketing;
  • Je kunt heel goed Nederlands en Engels spreken en schrijven.

Daarnaast:

  • Ben jij een enthousiaste teamspeler, kun je ook zelfstandig werken?
  • Ben je gewend om samen te werken met verschillende interne en externe afdelingen en stakeholders?
  • Ben jij betrouwbaar en ambitieus?
  • Ben je bereid harder te werken, heb je een “can do” mentaliteit?
  • Heb jij een zakelijke en klantgerichte manier van denken, waarbij je het mooie merk Auping niet zal negeren;
  • Voel je thuis in gezelschap B

We vragen veel, maar wat mag je van ons verwachten?

In een typisch Nederlands familiebedrijf wordt een zeer uitdagende functie met grote internationale ambities en vitaliteit aangenomen “nieuwe manier van werken”. Auping staat garant voor een open, dynamische werkomgeving vol doorgroeimogelijkheden.

Dit is alles? Nee, want dit omvat natuurlijk ook:

  • Een goed salaris
  • Werkfaciliteiten: laptop en mobiele telefoon
  • Goede arbeidsvoorwaarden, zoals: beoordelingsvergoeding, 40 dagen vakantie, flexibele werktijden en een betrouwbare pensioenregeling via PME
  • Personeelskortingen op Auping-producten
  • Een makkelijk bereikbaar kantoor dat is gevestigd in Deventer op industrieterrein “De Weteringen”, vlak aan de A1.

https://nl.nieuwejobs.com/job/q/vacature-hr-medewerker.html

Programmamanager Dansen in de Wolken

-Je hebt minimaal een bachelordiploma HBO afgerond; -In de afgelopen 10 jaar heb je minimaal 3 jaar projectmanager werkervaring bij de overheid; -Als verandermanager voor organisatie- en cultuurverandering heb je overduidelijke werkervaring ; -Je hebt duidelijke werkervaring op het gebied van informatievoorziening en documentbeheer. Wens: -Je hebt overduidelijke werkervaring met de implementatie van processen en systemen op het gebied van informatiemanagement; -Je hebt overduidelijke werkervaring in documentmanagement (DM), bedrijfsprocesmanagement (BPM) en kwaliteitsmanagement.

JOBOMSCHRIJVING

De waterdichtingsplaat De Stichtse Rijnlanden zorgt voor dijken, schoon water en droge voeten in een klein gebied in Zuid-Utrecht en Zuid-Holland. Waterschap De Stichtse Rijnlanden is een van de 21 waterschappen in Nederland. Net als de gemeente is het waterschap de lokale overheid. Waterschap De Stichtse Rijnlanden (HDSR) bestaat uit een algemeen bestuur, directies Dijkgraaf en Hoogheemraadds en meer dan 500 medewerkers.

Ons waterschap voert veel belangrijke taken uit. Versterking van de “Lektik” en de nieuwe “Milieuwet”, enz. Onze organisatie is steeds meer een netwerkorganisatie, en kan niet langer gebruik maken van traditionele organigrammen voor visualisatie. Onze informatievoorziening hoopt in te spelen op deze veranderingen en veranderingen van afdelingsgericht sturen naar procesgericht sturen. Daarnaast voert HDSR ook diverse onderling samenhangende projecten uit, zoals de implementatie van Content Suite, de organisatie van het archiveringssysteem en het uitfaseren en opschonen van DM’s. Daarom lanceert HDSR het “Cloud Dancing” -project van de afdeling Informatiebeheer.

Opdracht:?

Op het gebied van informatiemanagement moeten nog enkele stappen gezet worden en zorgt het programma voor een achterstand op alle projecten waarbij we ons richten op de verdere ontwikkeling van de informatievoorziening en de implementatie van Content Suite. Dit betekent dat medewerkers verschillende manieren van werken krijgen. Als projectmanager heb je affiniteit met het werk van het waterschap en een sterke visie op informatievoorziening. Het doel van de toewijzing: het programma en het basisproject (zoals hierboven beschreven) realiseren. Het belangrijkste is dat uw leiderschapsstijl moet worden geleid en geleid door het perspectief van een helikopter en het perspectief van resultaten. Je blijft actief samenwerken met anderen (vooral bedrijven) om zaken af ​​te ronden.

OVERIGE

In overleg.

https://www.vindazo.nl/keywords/programmamanager.html

© 2021 TT FM

Thema gemaakt door Anders NorenBoven ↑